Linnéa Ulfsdotter

nu är det jul här i vårt hus..

Publicerad 2012-10-27 14:09:41 i Allmänt,

inte riktigt ännu va. Men jag längtar faktiskt till julen. Mest för att november är så himla dystert. Jag vill gå upp tidigt när det är mörkt ute, titta på julkalendern och äta risgrynsgröt. Baka lussebular och dricka mängder med te. Pälsa på mig med tjocka vantar, mössa, halsduk och raggsockor. Jag vill komma in alldelles rosig om kindena, lägga mig under en filt och ha Herman spinnandes på mitt bröst. 
 
Idag tog Joel på sig långkallsongerna och jag tyckte det såg så himla mysigt ut. Jag skulle vilja ta Herman i sele för att gå ut en stund i solen. Men jag har så himla ont i min rygg, molande värk som hugger till vid vissa rörelser. Jag känner mig som en gammal gumma.
 
Så nu ligger jag här i sängen och äter vindruvor. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

25 år, pluggar mediaproduktion och processdesign. Tycker om färgen marinblå kombinerad med vit, mina katter Herman & Sune, trendspana i sociala medier och kaffe. Filmnörd, david bowie ögon och gillar gå utan bh. Drömmer om: En brun tax, oligatoriskt kvällsmys, längre hår och ett heltidsjobb på ett fancy företag.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela